#DiaMundialdelOu : celebrem aquest superaliment!

Cada segon divendres d'octubre se celebra arreu del món des de 1996 el Dia Mundial de l'Ou, una iniciativa que vol recordar la importància d'aquest aliment i els beneficis del seu consum per la salut. Aquest any ha escollit com a lema central: "L'ou, proteïna d'alta qualitat per a totes les etapes de la vida".

L'ou és un aliment bàsicament proteic, no només pel seu alt contingut sinó també per l'alta qualitat de la seva proteïna i la seva biodisponibilitat. Quan parlem de l'alta qualitat de les proteïnes de l'ou volem dir que té tots els aminoàcids essencials i en una òptima proporció. La biodisponibilitat suposa que la proteïna és de molt fàcil digestió.

Les proteïnes serveixen per construir i mantenir els teixits del cos humà, els seus requeriments són importants en aquelles etapes de la vida en que els teixits s'estan formant i quan cal contrarestar la pèrdua de massa muscular, com passa a la gent gran.

Només com a exemple, sapigueu que 2 ous mitjans proporcionen aproximadament el 25% de les necessitats diàries de proteïna d'una persona adulta.

Aprofitem per trencar un fals mite que porta sovint a que persones esportistes consumeixin només la clara de l'ou al pensar que concentra totes les seves proteïnes. El rovell de l'ou té un 40% de proteïna total d'aquest aliment, a  més de molts micronutrients.

Recordem les 12 raons per menjar ous

Feliç #DiaMundialdelOu

La FAC considera prioritari que productors i administració sumin forces davant els reptes del sector

Nota de premsa enviada als mitjans després de la celebració de l'Assemblea General Ordinària el passat 5 de juny.

Veure més +
El Brèxit i els nous hàbits de consum, principals reptes del sector avícola el 2019

La Federació Avícola Catalana (FAC), com a representant del sector avícola a Catalunya, que agrupa més de 350 productors d’ous i carn d’a... Veure més +

És absolutament fals que als pollastres se'ls donen hormones per engreixar-los